Chiptuning Hitachi
Hitachi
Bij chiptuning Hitachi wordt de fabriekssoftware in het motor stuurapparaat geoptimaliseerd. Dit regelapparaat is het brein van de motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing, turbodruk etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Bij motoren met een turbolader is een vermogensstijging tussen de 15% en 25% haalbaar evenals een toename van het koppel. Daardoor wordt het koppelverloop van uw Hitachi in elk toerental enorm verbeterd.
Bij behoud van dezelfde rijstijl van uw Hitachi als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een minder verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5-10% (er zijn enkele klanten die ons hebben laten weten dat zij bij een rustige rijstijl zelfs een minder verbruik hebben gerealiseerd tot 15%!).